Sabancı Holding ve Carrefour Küme iştiraki, Türkiye perakende kesiminin öncü markası CarrefourSA 60 vilayette 1100 mağazası, bayileri dahil olmak üzere 15.000 bireye ulaşan takımı ile müşterilerine yanlışsız eseri, hakikat üreticiden hakikat fiyata ulaştırırken; yeni iş kolları ve yatırımlar ile kesimde ezberleri bozuyor. Organize perakende bölümünde değişim ve dönüşüm ile gelişime öncülük ettiklerine dikkat çeken CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, tek alanda büyüme modelinin tersine birden çok alanda yanlışsız yatırımlarla büyüme stratejisine devam ettiklerini vurguluyor. Kartallıoğlu, “Değer ekosistemi yaratarak, küçük esnaf ve girişimciyi oyuna dahil eden bir şirket olarak büyümeye odaklandıklarını” söyledi.
“Yılda 207 milyon müşteri ağırladık”
Organize besin perakende dalında müşterilerin değişen alışkanlıkları ve yeni muhtaçlıklarını karşılamanın yanı sıra yeni hizmet ağları, farklı iş kolları ve büyüme stratejileri de büyük bir dönüşüm içerisine girdi. Uzun yıllardır yalnızca CarrefourSA’nın değil bölümün geleceğine de yatırım yaptıklarının altını çizen Kartallıoğlu, “1100 mağazamızda besin ve besin dışı 50 bin eserimizle 60 vilayette hizmet veriyoruz. Yılda online ve fizikî mağazalarımıza 207 milyon müşteri ziyareti gerçekleşti. CarrefourSA olarak yalnızca yanlışsız eseri, gerçek fiyatla müşteriye ulaştıran bir şirket olmanın yanısıra Yeme içme dalı, HORECA, bayilik, ihracat başta olmak üzere yatırımlarımızı çeşitlendiriyoruz” dedi.
Küçük esnaf ve girişimciyle büyüme modeline yatırım
CarrefourSA’da tüm paydaşları besleyebildiğimiz, birlikte büyüyebildiğimiz bir sistem kurgusu var” diyen Kartallıoğlu şöyle devam etti: “2020 yılında hayata geçirdiğimiz ve bugün 60’ı bayan olan 425 küçük esnaf ve girişimciye ulaştığımız bayilik sistemi bunun en somut örneği. Amacımızda olan 1.000 bayi ağına emin adımlar ile ilerliyor ve CarrefourSA’nın eser idaresi, dijital alt yapısı, lojistik imkanları dahil kurumsal gücünü bayilerimize sunuyoruz.”
Yeme içme bölümünde çok kanallı büyüme
“Yatırımlarımızın en kıymetli ayağını ise Lezzet Ortası çatısı altında buluşturduğumuz yeme içme kesimi oluşturuyor. 2017 yılında müşterilerimize, mağazalarımızda market fiyatına restoran tecrübesi yaşatmak için başladığımız seyahatte bugün 6 vilayette 14 Lezzet Ortası restorana ulaştık. 14 restoranımızı ayda 500 bin kişi ziyaret ediyor. 2023 yılında adım attığımız bulut mutfak konseptinde de Mecidiyeköy ve MKM Etiler olmak üzere 2 lokasyonda 10 markamızla yemek siparişi hizmeti vermeye devam ediyoruz. 2024 yılında yeme içme yatırımlarımıza Lezzet Ortası Catering’i de ekledik. Burada özel davetlerden etkinliklere yeniden Lezzet Ortası şefleri tarafından hazırlanan özel menülerle hizmet veriyoruz.
Yeni jenerasyon besin perakendeciliği yaklaşımımızda CarrefourSA Profesyonel markamız ile HORECA kesimine yönelik yatırımlarımızın değeri büyük. Antalya’da otel, restoran ve kafelere sunduğumuz dağıtım merkezi yatırımımızla birinci adımı attık. Akabinde Bodrum Konacık’da Horeca mağazamızı hayata geçirdik. Burada sürece tesisiyle fark yaratan mağazamızda et ve deniz/su eserlerinde sunduğumuz geniş eser yelpazesiyle profesyonellerin hayatını kolaylaştırıyor; besin ve besin dışı tüm gereksinimlerini tek noktadan karşılıyoruz. 2024 yılının birinci 4 ayında HORECA ciromuz şirket ciromuzun %3,5 ‘a ulaştı. Amacımız kısa mühlet içinde elde ettiğimiz bu başarıyı sürdürülebilir bir büyümeyle devam ettirmek.”
Yerel üreticinin eserleri 13 ülkeye ihraç ediliyor
Türkiye’de birinci organik öz markalı eserleri geliştiren ve müşterilerine sunan besin perakendeci olan CarrefourSA, mahallî üretime verdiği dayanak ile hem uygun fiyatlı kaliteli eserler üretiyor hem de bu eserleri ihraç ediyor. Carrefour Küme ülkeleri ortasında öz markalı üretim müsaadesi bulunan 9 ülkeden biri olduklarını vurgulayan Kartallıoğlu, “Müşterilerimiz, öz markalı eserlerin sunduğu kalite ve uygun fiyat avantajlarından ötürü, alışveriş sepetlerine bu eserlere daha fazla yer veriyorlar. Bilhassa süt, su, yumurta, sıvıyağ, pirinç ve çikolata üzere besin eserleri başta olmak üzere tuvalet kâğıdı, kâğıt havlu, peçete üzere kâğıt kümesi da en çok tercih edilen eserler ortasında yer alıyor. Şu anda 600’den fazla öz markalı eserimiz var. Bu sayı yıl sonunda 750’ye ulaşacak. Ciromuzun %17’sini oluşturan öz markalı eser kategorimizde ihracat gücümüz de epeyce yüksek. 13 ülkeye ihraç ettiğimiz öz markalı eserlerimizle amacımız daha da büyümek” dedi.
Fijital dönüşüm kaçınılmaz
Hayata geçirilen büyüme planlarının sürdürülebilir ve başarılı olması için uzun vadeli bir yol izlediklerini lisana getiren Kartallıoğlu, bu dönüşümün içerisinde dijitalleşme ve yeni irtibat kanalları her zamankinden daha fazla değer taşıyor derken şöyle devam etti: “CarrefourSA olarak geçtiğimiz yıllarda fijital bir dönüşümün içerisinde girdik. Burada gayemiz çoklu satış kanalları üzerinden hizmet vermek. Hem dijital hem de fizikî mağazalarımız ile hizmet veriyoruz. E- ticaret kanalımız ayda 8,5 milyondan fazla ziyaret ediliyor, ayda 265 bin siparişi teslim ediyoruz. 26 vilayette toplamda 86 mağazamızla ve web depomuz ile Türkiye’nin her yerine gönderim yapabilen e-ticaret kanalımızla hizmet veriyoruz. Bunun yanı sıra yaz periyodunda tatil bölgelerinde ve teknelerde bulunan müşterilerimize, 38 marinaya hizmet veren 25 mağazamız, Mavi teknemiz, marinalarda elektrikli bisikletlerimiz ve drone ile teslimat hizmeti sunuyoruz.
Doğru Fiyat Siyasetimiz ve irtibat stratejimizin sonucunda müşterimizin alışveriş sepetini koruyan kampanyaları ve indirimleri hayata geçirmekle kalmıyor, istediği hizmeti, istediği an, istediği yerde bulmasını sağlıyoruz.”
Enerji yatırımlarımıza devam ediyoruz
Yeni yatırımlar, büyüme ve dönüşümün başarılı olması için her alanda sürdürülebilir çalışmalara imza atmamız gerekiyor” diyen Kartallıoğlu, Sabancı Holding’in iştiraki olarak, çalışmalarımızı “2050 Net Sıfır” taahhüdüne nazaran sürdürüyoruz. Bunun yanı sıra 2023 yılında Science Based Targets Initiative (SBTi) taahhüdü vermek için çalışmalarımıza başladık. UN Küresel Compact (Birleşmiş Milletler Global Unsurlar Sözleşmesi) imzacıları ortasına girerek sürdürülebilir bir gelecek için global ağın bir kesimi olduk. Carbon Disclosure Project (CDP) raporlamasında ise 2021 yılında birinci defa raporlama yaptığımız Orman Programı’na Türkiye’den raporlama yapan tek besin perakendecisi olarak notumuzu 1 yıl içinde palm, kereste, soya faaliyetlerinde B düzeyinden A- (liderlik) düzeyine yükseltmekle birlikte büyükbaş hayvancılık faaliyetleri raporlamasında B düzeyini, İklim Değişikliği skorunu da A-seviyesini muhafazaya devam ettik. 700’e yakın mağazamız sıfır artık evrakına sahip. Atık ve geri dönüşüm alanında çalışmalarımız sürüyor. Yalnızca 2023 yılında topladığımız 10 ton atık yağ ile 10 bin ton içme suyunun kirlenmesini önledik. 250 tondan fazla gıdayı atık olmak kurtardık. Güç tasarrufunda da yatırımlarımıza sürat verdik. Güç verimliliğinde geçen yıl yaptığımız tasarruf ölçüsü 22 M kWh saati aştı. Mağaza otoparklarımız e-şarj istasyonuna dönüşmeye devam ediyor. Şu anda mağazamızda etkin formda 49 e-şarj istasyonu bulunuyor. Önümüzdeki yıllarda da maksadımız hem CarrefourSA’yı hem de dalı daha da ileriye taşıyacak yeni adımlar atmak.” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
21 Kasım 2024SPOR
21 Kasım 2024GÜNDEM
21 Kasım 2024SPOR
21 Kasım 2024SPOR
21 Kasım 2024GÜNDEM
21 Kasım 2024GÜNDEM
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.