Yandex, Türk işletmelerine yönelik haritalama tahlillerini tanıttı
Yandex, Türkiye'deki işletmelere yönelik haritalama, coğrafik pozisyon ve navigasyon tahlillerini Yandex Maps API markasıyla tanıttı.
Yandex'in sunduğu bu hizmetler, şirketlerin adres yönlendirme ve navigasyonla ilgili karşılaştıkları zorlukları tesirli bir formda ele almalarına yardımcı olarak e-ticaret platformları, perakende zincirleri, lojistik firmaları, fintech şirketleri, üretim işletmeleri ile rota planlama ve yük nakliyeciliği için haritalardan yararlanan tüm kuruluşlara yarar sağlıyor.
Harita, jeo-uzamsal teknoloji ve yönlendirme hizmetleri geliştirmede 20 yılı aşkın tecrübeye sahip olan Yandex Maps API, işletmelere üç ana başlıkta tahlil sunuyor. Rota planlama ve navigasyon, adrese nazaran koordinat belirleme ve yer arama, haritaları web siteleri ve uygulamalara entegre etmek için sunulan API tahlilleri, aylık ortalama 4 milyon etkin kullanıcıya sahip olan Türkiye'nin tanınan Yandex Navigator uygulamasının temelini oluşturuyor.
İlk kategoride yer alan rotalar ve navigasyon alanındaki eserler, Mesafe Matrisi ve Ulaşım Rotası Ayrıntıları gibi tahlilleri kapsıyor. Bu tahliller otomobil, kamyon, toplu taşıma yahut yürüme üzere tüm ulaşım tipleri için en uygun rotaları oluşturmak ve trafik iddialarına, transferlere, merdivenlere ve hatta hava varsayımlarına nazaran seyahat müddetlerini iddia etmek için kullanılıyor. Ayrıyeten NaviKit SDK ise fiyatsız yollar, sürat sonları yahut daima seyahat mühleti kısıtlamaları üzere filtrelerin seçilerek; belli iş gereksinimlerini karşılamak için özel navigasyon uygulamalarının geliştirilmesine imkan tanıyor. Böylelikle NaviKit SDK, şirketlerin sıfırdan özel bir navigatör oluşturmak için gereken yıllar süren geliştirme müddetinden tasarruf etmesini sağlıyor.
İkinci kategoride bulunan adres girme ve yer arama alanındaki eserler Geocoder, Arama İpuçları ve Kurum Arama tahlillerini içeriyor. Bu araçlar, adresle ilgili vazifeleri kolaylaştırmalarının yanı sıra sipariş formunun doğruluğunu artırıyor ve kentleri, caddeleri, isimleri belirtirken yanlışları en aza indiriyor. Ayrıyeten teslimat maliyetlerinin hesaplanmasını da kolaylaştırıyor ve adrese, telefon numarasına ve hizmet tipine nazaran süratli aramaları kolaylaştırıyor.
Üçüncü kategoride ise interaktif haritaların web sitelerine ve uygulamalara meselesiz bir formda entegre edilmesinin yanı sıra müşteriler ve çalışanlar için teslimat bölgelerini işaretleme yahut rakiplerin pozisyonlarını gizlerken; ofisleri, mağazaları, teslim alma noktalarını öne çıkarma imkanı sağlayan JS API ve MapKit SDK bulunuyor.
Yandex Maps API Türkiye Ülke Müdürü Yasin Yılmaz konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu: “Türkiye teknoloji, e-ticaret, mobilite ve lojistik alanlarında süratle ilerliyor. Bu seyahatte mahallî işletmeleri desteklemekten heyecan duyuyoruz. Yandex Maps API tahlilleri, süreçlerin otomasyonu ve şirket içi işçi ile sipariş sürece uzmanları üzerindeki iş yükünün azaltılması yoluyla Türk şirketlerinin lojistiği optimize etmesine ve müşteri hizmetlerinin kalitesini artırmasına imkan tanıyor.
Dünya genelinde 50.000'den fazla şirket, her yıl 1,5 milyardan fazla rota planlamak için Yandex Maps API’yi kullanıyor. Yandex Maps API kullanan web siteleri 300 milyondan fazla tekil ziyaretçi çekiyor. Türkiye'de Yandex Maps API lisansları yıllık olarak sunuluyor. Tahlillerin fiyatlandırması esnek olup, günlük talep hacimlerine yahut aylık faal kullanıcılara nazaran belirleniyor ve belli şartlar altında fiyatsız kullanım seçeneği sunuluyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı