Setur’un dijital kanal cirosunu 4 katına çıkaran SeturTech, Turizm 5.0 dönüşümüne hazır

Koç Topluluğu şirketlerinden Setur’un seyahat teknolojiler markası SeturTech, kuruluşunun 3 yılında turizmi dijitalleştiren uygulamalarla fark yarattı. Setur’un kesimde birinci olma özelliği taşıyan ChatGPT takviyeli Seyahat Asistanı uygulaması yanı sıra geleceği şekillendirecek teknolojiler üzerine pek çok projeyi hayata geçiren SeturTech, yenilikçi çalışmalarla, Setur’un  müşteri tabanını yaklaşık 8 katına, dijital kanal ciro hissesini ise 4 katına çıkardı. 

Seyahatin önündeki mahzurları kaldırarak hayatları zenginleştiren Setur’un 2021 yılında hayata geçirdiği SeturTech markası, Türkiye’de gücüne güç katarken, yurtdışı yatırımlarla faaliyet alanını genişleten   Setur’un sürdürülebilir büyümesinde kritik rol oynuyor. Yüzde 70’i 30 yaş ve altında olmak üzere toplam yaklaşık 100 kişilik genç bir grupla yol alan marka, inovatif çalışmarla turizmin dijitalleşmesinde başkan rol oynuyor.  

Seyahat tecrübesini dijitalleştirdi, birincilere imza attı

Setur’un teknolojik dönüşümde 2017 yılından bu yana değerli çalışmalar gerçekleştirdiğini ve Bilgi Teknolojileri ve Ar-Ge Merkezi’ni, 2021 yılında SeturTech markası altına alarak faaliyetlerini hızlandırdığını belirten Setur Bilgi Teknolojileri & Ar-Ge Lideri Nilay Azizoğlu, turizmin dijitalleşmesi vizyonuyla bir çok alanda projelere imza attıklarını söyledi. Yapay zeka alanında doğal lisan sürece, büyük lisan modelleri, üretici yapay zeka, manzara sürece ve derin öğrenme başlıklarında uzmanlık sağladıklarını söyleyen Azizoğlu, “SeturTech olarak ulusal ve memleketler arası arenada birçok proje gerçekleştirdik. Ar-Ge tarafında en değerli projemiz olan ve seyahat tecrübesini uçtan uca destekleyen bir platform oluşturmayı hedeflediğimiz SmartTravel projemiz, AB CelticNext ve TÜBİTAK  desteğini aldı. SeturTech liderliğinde 4 ülke ve 13 ortak ile yürütülen proje 2023 sonunda milletlerarası arenada onaylandı. Yapay zeka alanında geliştirdiğimiz ChatGPT takviyeli Seyahat Asistanı uygulaması turizm kesiminde ve Türkiye’de son kullanıcı tecrübesine sunulmuş OpenAI dayanaklı birinci asistan özelliğini kazandı” dedi. 

Müşteri sayısını  8 katına,  dijital kanal ciro hissesini 4 katına çıkardı

Sektörde birinci olan Setur Seyahat Asistanı’nın kullanıcıların seyahat hakkındaki tüm sorularına karşılık verme ve tüm Setur eser ve hizmetlerine yönelik tahlil sunma maksadıyla gelişimine devam ettiğini söyleyen Azizoğlu, yapay zeka tabanlı Akıllı Teklif Sistemi’nin de Setur.com.tr ve Setur taşınabilir uygulaması üzerinden ziyaretçilere uygun teklifler sunduğunu belirtti.  Müşteri tecrübesini daima geliştirmeye odaklandıklarını da kelamlarına ekleyen Azizoğlu, yazılım teknolojileri üzerine çalışmaları hakkında ise şunları söyledi: “Yazılım teknolojileri odağında seyahat eserlerini birçok farklı kanal üzerinden sunduğumuz tahliller ile hayata geçiriyoruz. Setur.com.tr, Setur taşınabilir uygulaması, SeturBiz kurumsal seyahat uygulaması, Shopandfly işbirliği üzere farklı kanallar üzerinden seyahat eserlerini en süratli ve aktif formda sunmayı ve müşteri tecrübesini geliştirmeyi hedefliyoruz. Geliştirdiğimiz Loyalty uygulamasının yaygınlaşması ile de müşteriye özel tahlillerin sunulması ve şahsileştirilmiş tecrübeler artacak. En kıymetli kazanımlarımız müşteri tecrübesinin daima gelişmesi ve müşteriden gelen taleplerin daha aktif hizmet sağlanmasıyla daha süratli çözülmesi oldu. Bu dönüşüm seyahatinde Setur’un müşteri sayısını yaklaşık 8 katına, dijital kanal ciro hissesini ise 4 katına çıkarmaya takviye olduk.”

Turizmin geleceği dijitalde

SeturTech’in her yıl daima büyüyen genç ve enerjik bir gruba sahip olduğunu söyleyen Azizoğlu, genç yetenekleri bulmaya yönelik Rotam Setur Staj ve Control Future isimli projeler yürüttüklerini belirtti. Yaklaşık 100 kişilik SeturTech’te grubun yüzde 70’inin 30 yaş ve altında olduğunu söyleyen Azizoğlu, “2024 yılında, verimlilik odaklı tahlilleri yeni hizmetlere ve yeni kanallara entegre etmeye odaklanacağız. Müşteriyi daha uygun tanıyan ve müşteriye mahsus bireyleştirilmiş tecrübeler sunan  yazılım, CRM ve yapay zeka tahlilleri üzerine çalışacağız” dedi. 

Turizmin dijital dönüşümünde son halka olan Turizm 5.0  hakkında da değerlendirmede bulunan Azizoğlu şu değerlendirmede bulundu: 

“Turizm teknolojiyle değişiyor ve önümüzdeki periyotta de bu süreç hızlanarak devam edecek. ‘Bu çağa ayak uyduramayanlar geride kalacaklar’ söylemi bugün hiç olmadığı kadar geçerli. Yeni teknolojiler, yapay zeka, üretici yapay zeka, dijital servisler kavramlarının çok daha fazla faal olacağını göreceğiz. SeturTech olarak seyahat tecrübesinin tümüyle dijitalleşeceği bir çağa yanlışsız ilerlerken biz de bu sürece liderlik etme  vizyonumuz ile teknolojiyi öncü olarak kullanmaya devam edeceğiz. Asistan tahlillerimizi ferdileştirme tecrübesi ve taşınabilir dayanaklı tahliller ile geliştirerek, Turizm 5.0 olarak nitelediğimiz bu orijinal periyoda hazır olmayı hedefliyoruz.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Benzer Videolar