DOLAR 34,5149 0.08%
EURO 36,1659 -0.2%
ALTIN 2.980,950,65
BITCOIN 34053563.13278%
İstanbul
11°

AÇIK

12:55

ÖĞLEYE KALAN SÜRE

Lider Altay: “Konya İçin Bu Tarihi Adımı Atmanın Memnunluğunu Yaşıyoruz”
  • HaberP
  • Gündem
  • Lider Altay: “Konya İçin Bu Tarihi Adımı Atmanın Memnunluğunu Yaşıyoruz”

Lider Altay: “Konya İçin Bu Tarihi Adımı Atmanın Memnunluğunu Yaşıyoruz”

ABONE OL
Haziran 5, 2024 13:40
Lider Altay: “Konya İçin Bu Tarihi Adımı Atmanın Memnunluğunu Yaşıyoruz”
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilecek Konya Raylı Sistem Projeleri kapsamında yer alan Konya Kent Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattı’nın 2. etabı için dönem protokolü imzalandı. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, 27 kilometre raylı sistem sınırı bulunan Konya’da raylı çizgilerin bakanlıkla birlikte 105 kilometreye çıkarılmasıyla ilgili çalışma yaptıklarını belirterek, “Şehir Hastanesi-Stadyum Hattı’nın 11.2 kilometrelik birinci etabının temelini Büyükşehir Belediyesi olarak lokal seçimden çabucak sonra atmıştık. Bugün protokolünü yapacağımız ikinci etapta ise; Yeni Sanayi Sitesi’nden Stadyuma kadar olan sınırı bakanlığımız yapacak. Tamamlandığında Yeni Stadyum’dan başlayarak Kent Hastanesi’ne kadar 21.1 kilometrelik yeni raylı sistem çizgisine kavuşmuş olacağız” dedi.  Dünya Etraf Haftası’nda iklim değişikliğinin tesirlerinin ağır biçimde yaşandığı bugünlerde raylı sistem çizgilerini geliştirerek karbon emisyonunun azaltılması konusunda kıymetli bir adım attıklarını vurgulayan Lider Altay, “Konya için bu tarihi adımı atmanın memnunluğunu yaşıyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Abdülkadir Uraloğlu’na, Sayın genel müdürümüze ve takımına teşekkür ederim” diye konuştu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün, “Konya Büyükşehir’in ‘taşın altına elini sokan’ anlayışı bu projeleri inşallah en süratli biçimde onların da yardımıyla, dayanağıyla gerçekleştireceğimizi gösteriyor. Bu projenin de inşallah en kısa vakitte ihale kademesine geçeceğiz” dedi. Mahallî seçimlerden sonra her belediyenin yeni devrin planlamaları için bir nefes aldığını lakin Konya Büyükşehir Belediyesi’nin seçimden bir gün sonra “Ne yapıyoruz?” diye kendilerini aradığını kaydeden Genel Müdür Eyigün, “Birçok belediye ile iş birliğimiz var. Hangi kent olursa olsun raylı sistemlerin gerçek gerçekleşmesi için yardımcı olmaya çalışıyoruz lakin Konya Büyükşehir Belediye Liderimizin ve grubunun bir ayakları Ankara’da diyebilirim. Konya bir gün projeyi gönderir öbür gün de onaylandı mı diye takibini yapar. Doğrusu bu bizi hem mutlu ediyor hem de motive ediyor” sözlerini kullandı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından devralınan Konya Kent Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattı’nın 2. Etabı için Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AGYM) ile Konya Büyükşehir Belediyesi ortasında evre protokolü imzalandı.

Büyükşehir Taş Bina’da düzenlenen Şehir Hastanesi Tramvay Çizgisi 2. Etap Dönem Protokolü İmza Töreni’nde konuşan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, seçimden evvel kamuoyuyla paylaştıkları mutabakatın bugün imzasını gerçekleştirdiklerini tabir etti.

MEVCUT 27 KİLOMETRELİK RAYLI SİSTEM SINIRI BİR ADIM ÖTEYE GÖTÜRÜLÜYOR

Konya’da raylı sistem konusunun en değerli gündem hususlarından birisi olduğunu kaydeden Lider Altay, “Konya bugüne kadar 27 kilometre raylı sistem yapmayı başarabilmiş Anadolu’daki en güçlü kentlerden birisi. Artık bunu bir adım öteye götürerek bakanlığımızla birlikte, bunun 105 kilometreye çıkarılmasıyla ilgili çalışmaları paylaşmıştık. Konya Büyükşehir Belediyesi olarak bunun 28.1 kilometresini biz yapacağız, bakanlığımız 77 kilometre raylı sistem çizgisini kentimize kazandırmış olacak” dedi.

BÜTÜN SANAYİ ALANLARININ TAŞINMASINA YARDIMCI OLACAK

Konya toplu ulaşımının yeni çizgilerinden olan Kent Hastanesi-Stadyum Hattı’nın birinci etabının temelini mahallî seçimden çabucak sonra attıklarını anımsatan Lider Altay konuşmasına şöyle devam etti:

“İlk etapta temelini attığımız çalışmayla, Kent Hastanesi’nden başlayıp Aslım Caddesi’nden devam eden 11.2 kilometrelik sınırın üretimini Büyükşehir olarak üstlenmiş bulunuyoruz. Bugün protokolünü yapacağımız ikinci etapta ise; Yeni Sanayi Sitesi’nden başlayarak Aslım Caddesi-Aksaray Yolu kavşağı-Dr. Sadık Ahmet Caddesi-Halil Eser Caddesi ve Yeni Stadyuma kadar olan sınırı bakanlığımız yapacak. Bu çizgiyle birlikte Barış Caddesi’nde Büyükşehir Belediyemizin yapacağı çizgi, Selçuk Üniversitesi sınırı, KONYARAY’ı dik kesen ve Eski Sanayi ve Karatay Sanayi’yi taşımamızla oluşacak yeni sanayi alanı ve Aslım Caddesi’ndeki bütün sanayi alanlarının taşınmasına yardımcı olacak bir toplu taşıma çizgisini ortaya koymuş olacağız. Devredeceğimiz ikinci etap çizginin uzunluğu 10 kilometre. İnşallah tamamlandığında Yeni Stadyumdan başlayarak Kent Hastanesi’ne kadar 21.1 kilometrelik yeni raylı sistem sınırına kavuşmuş olacağız.” 

“HZ. MEVLANA’NIN KENTİNE HİZMET ETMEK HERKESE NASİP OLMAZ”

Katkılarından ötürü Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün’e teşekkür eden Lider Altay, “İnşallah bugün protokolünü yapacağımız sinirle birlikte Ahmet Özcan Caddesi-Fetih Caddesi’nden başlayan sınırın Yeni Gar’a kadar uzanacak bir halde büyütülmesi, Alaaddin-Selçuk Üniversitesi çizgisinin Alaaddin-Konya Teknik Üniversitesi çizgisine kadar büsbütün yer altından metro standardında hafif raylı sistem olarak yapılması ve tekrar Alaaddin’den-Necmettin Erbakan Üniversitesi Kampüsü’ne kadar bir bütün olarak ortaya konmasında kendisinin ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Abdülkadir Uraloğlu beyin çok büyük dayanaklarını gördük. Konyalılar Konya’ya hizmet edeni asla unutmaz. Hz. Mevlana’nın kentine hizmet etmek herkese nasip olmaz. İnşallah bu imzasını atacağımız Kent Hastanesi-Stadyum ikinci etap sınırıyla birlikte çalışmalarımıza da başlamış olacağız. Birlikte çalışma kültürü açısından kıymetli bir iş. Konya’nın temel problemini çözeceğimiz bir işi gerçekleştirmiş oluyoruz” diye konuştu.

“KONYA İÇİN BU TARİHİ ADIMI ATMANIN MEMNUNLUĞUNU YAŞIYORUZ”

Dünya Etraf Haftası’nda iklim değişikliğinin tesirlerinin ağır biçimde yaşandığı bugünlerde raylı sistem sınırlarını geliştirerek karbon emisyonunun azaltılması konusunda kıymetli bir adım attıklarını vurgulayan Lider Altay, “Şehrimize güzel olmasını temenni ediyorum. İnşallah bundan sonra vilayet liderimiz, milletvekillerimizle birlikte bakanlık seviyesinde süreci takip ederek Sayın Genel Müdürümüzün ve grubunun takviyesiyle bu çizginin üretimine bir an evvel başlayarak kentimizin ulaşım altyapısına yeni bir soluk kazandırmayı planlıyoruz. Konya için bu tarihi adımı atmanın memnunluğunu yaşıyoruz. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Güzel, uğurlu olsun” sözlerini kullandı.

AKARYAKIT KULLANMAYAN TOPLU TAŞIMANIN KIYMETİNE DİKKAT ÇEKTİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün ise, kent içi raylı sistemlerin günümüzde büyükşehirler için büyük değer taşıdığını belirterek konuşmasına başladı. Toplu taşımada çevreci uygulamaların değerine dikkati çeken Eyigün, “Şehirler, 150 yıl evvel bu gereksinimi göstermiyordu lakin büyüyen kentler, artan ulaşım muhtaçlıkları, kompleksleşen fiziki ortam, lojistik gereksinimleri, eğitim, sıhhat, turizm… Tüm bunları topladığımızda milyonlara günlük seyahat talebi doğuyor. Bir kentin nüfusunun çok daha üzerinde. Hasebiyle çevreci, tasarruflu, güç verimliliğine uygun, yeşili koruyan, akaryakıt kullanmayan toplu taşıma bu işte tek tahlil olarak gözüküyor” dedi.

“KONYA’NIN BİR FARKI VAR”

Eyigün, nüfusla hakikat orantılı olarak raylı sistemlere duyulan gereksinimin da arttığını belirterek, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Türkiye’de toplam 900 kilometre kadar büyükşehirlerde raylı sistem uzunluğu var. Yarısına yakınını Bakanlığımız gerçekleştirdi. Bu gerçekleşmeleri yaparken 2011 yılında kıymetli bir farkı belirtmek lazım. Olağanda belediye kanununa nazaran ya da büyükşehir belediyeleri kanununa nazaran raylı sistem ya da ulaşım altyapılarını gerçekleştirmek belediye bütçesiyle belediyelerin misyonu. Büyüyen kentler, metroların büyük maliyetlerine bakıldığında 2011’de Cumhurbaşkanımızın talimatıyla yeni bir kanun çıktı. Bu genel bütçenin büyükşehirlere katkısı olarak söz edebileceğimiz bir kanun. Bu çerçevede Konya’mızın da raylı sistemlerini gerçekleştirmede ayrıca kentlerde olduğu üzere aramızda bir iş birliği oluştu. Lakin Konya’nın bir farkı var. Mesela lokal seçimler olduktan sonra her belediye herhalde yeni periyodun planlamaları için bir nefes alır. Konya Büyükşehir Belediyesi seçimden bir gün sonra  ‘Ne yapıyoruz?’ diye bizi aradı. Birçok belediye ile iş birliğimiz var. Hangi kent olursa olsun raylı sistemlerin gerçek gerçekleşmesi için yardımcı olmaya çalışıyoruz lakin Konya Büyükşehir Belediye Liderimizin, başta olmak üzere genel sekreteriyle, yardımcıları ve daire liderleriyle bir ayakları Ankara’da diyebilirim. Büyükşehir Belediye Liderimizin bu kadar projelerle ilgilenmesi bizim takımı de doğrusu motive ediyor. Konya’nın işi denilince; Konya bir gün projeyi gönderir öbür gün de onaylandı mı diye takibini yapar. Doğrusu bu bizi hem mutlu ediyor hem de motive ediyor.”

“KONYA BÜYÜKŞEHİR’İ HATAY’DA YAKINDAN TANIDIK”

Konya Büyükşehir Belediyesi’nin yaşanan sarsıntı münasebetiyle Hatay’da gerçekleştirdiği çalışmalara değinen Eyigün, “Biz Konya Büyükşehir’i takımımız olarak Hatay’da yakında tanıdık. Biz de Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü olarak Hatay’da zelzele sebebiyle misyon yaptık. Gördüğümüz en kıymetli işler yapan kamu kuruluşu Konya Büyükşehir Belediyesi idi. Burada bir şahitliğimiz var, ellerine sıhhat diyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

“KONYA’DA ÇOK SAĞLIKLI BİR SONUCA ULAŞTIĞIMIZI DÜŞÜNÜYORUM”

Konya’nın ulaşım ağına uzun vadede en yeterli hizmeti verecek proje için ayrıntılı görüşmeler gerçekleştirdiklerini aktaran Eyigün, “Biz bugün Konya’da orta ve uzun vadede neler yapmalıyız bunları çözümledik. Kim yaparsa yapsın, ne vakit yapılırsa yapılsın Konya’nın ulaşım ağının gerçek çözümlendiğine ben kaniyim. Necmettin Erbakan Üniversitesi’ni nasıl bağlarız? Selçuk Üniversitesi’nin merkezle temasında farklı bir format yapacağız. Fetih Caddesi’ndeki tramvay nerede başlamalı, nerede bitmeli? Stadyum mutlak suretle hastane ile birleşmeli biçimindeki görüşlerimizi, çalışmalarımızı buraya getirmek kısa bir vakitte olmadı. Biz bu imzayı atmaya tahminen de 50 oturumla gelmişizdir. Bunun da sebebi sahiden ince eleyip sık dokuduğumuz içindir. Konya’da çok sağlıklı bir sonuca ulaştığımızı düşünüyorum. Teknik beşerler olarak içimiz rahat. Bu projeleri iş birliği içinde yapacağız. Konya Büyükşehir’in ‘taşın altına elini sokan’ anlayışı bu projeleri inşallah en süratli halde onların da yardımıyla, dayanağıyla gerçekleştireceğimizi gösteriyor. Ben Konya’ya bu türlü baktıkları için bilhassa Konyalılar ismine da ülkemiz ismine da teşekkür ediyorum, tebrik ediyorum. Bu projenin de inşallah en kısa vakitte ihale basamağına geçeceğiz. Hayırlara vesile olmasını, Konyalılara uzunca süre hizmet edeceğini, yüz yıl sonra bile inşallah bugün atılan imzaların torunlarımızın torunları tarafından da kullanılarak takdirle karşılanacağını ümit ediyorum” sözlerini kullandı.

Konuşmaların akabinde Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün arasında Konya Kent Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattı’nın 2. Etabı Zaman Protokolü imzalandı.

İKİNCİ ETAP 10 KM UZUNLUKTA OLACAK

Konya Kent Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattı’nın ikinci etabı olan Yeni Sanayi-Stadyum ortasındaki çizginin uzunluğu 10 kilometre olacak ve çizgi 10 istasyondan oluşacak. 

Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından yaklaşık bir ay önce yapımına başlanan Stadyum-Şehir Hastanesi Raylı Sistem Hattı’nın birinci etabı olan Kent Hastanesi-Yeni Sanayi Tramvay Sınırı da Adliye uzatma sınırı dâhil 11.2 kilometre uzunluğa ve 13 istasyona sahip olacak.
 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.