İzmir’in toplu ulaşım araçları tertemiz

Toplu ulaşım araçlarının ve durakların paklığı ile ilgili de ağır bir halde çalışmalara başlandı. Otobüs, metro, tramvay ve gemiler her gün titizlikle temizleniyor ve tekrar sefere hazırlanıyor. Paklık sırasında su tasarrufuna da dikkat ediliyor. 

İzmir Büyükşehir Belediye Lideri Dr. Cemil Tugay’ın halktan gelen talepler doğrultusunda kelamını verdiği toplu ulaşım araçlarının ve durakların paklığı ile ilgili çalışmalar aralıksız sürüyor. Otobüs, metro, tramvay, feribot ve vapurlar her gün titizlikle temizleniyor ve her sabah 4.5 milyon İzmirli için tertemiz sefere çıkıyor. Yolcuların temas ettiği tutamak, korkuluk ve tırabzanlar da dezenfekte edilerek araç içleri hijyenik hale getiriliyor. Tüm bu süreçlerde insan sıhhatine ziyanlı olmayan TSE onaylı paklık eserleri kullanılıyor. Yurttaşlardan ve muhtarlardan gelen talepler üzerine kapalı duraklar da temizleniyor. 

Berek: Vazife sonrası her araç temizleniyor
Bin 700’e yakın otobüsün her sabah tertemiz bir halde İzmirlilerle buluştuğunu söyleyen ESHOT Genel Müdürlüğü Yapı Tesisleri Dairesi Başkanlığı Garaj Hizmetleri Şube Müdürü Zeki Berek, “Günlük sefere çıkan bin 700 aracın her gün içini ve dışını temizliyoruz.  Pandemi geçmesine karşın araç içlerinde hijyen sağlamak maksadıyla her gün yolcuların temas ettiği yerleri temizliyoruz. Kullandığımız suyun yüzde 80-85’ini dönüştürüp tekrar kullanıyoruz, şebeke suyunu mümkün olduğu kadar kullanmıyoruz. Her sabah İzmirliler kesinlikle temizlenmiş araçlara biniyorlar. Ayrıyeten durakları da yıkıyoruz. Günlük paklığın yanı sıra her ay taban köşe tavan dahil araçlarımızı kapsamlı bir temizlikten geçiriyor, dezenfekte ediyoruz. Bu uygulamamız etraf yerleşimler ve köylere sefer yapan otobüslerimiz de dahil” diye konuştu. 

Otobüsler sefere nasıl hazırlanıyor?
Seferden dönen otobüsler evvel fırçaya giriyor. Aracın ön - art camları ve jantları köpüklü su ile yıkanıyor. Aracın içi süpürülüyor, göğüslük hafif nemli bez ile siliniyor, camlar, tutamaklar siliniyor, günü geçen afişler sökülüyor ve varsa yenisi yapıştırılıyor. Son olarak yerler paspas yapılarak günlük paklık tamamlanıyor. Otobüslerin aylık periyodik paklığında ise araç fırçaya girerken tüm dış yüzeyi köpük püskürtme makinası ile köpürtülüyor. İçi süpürülüyor, yağ sökücü kullanılarak köpük püskürtme makinası ile tüm taban köpükleniyor, fırçalanıyor ve çek çek ile temizleniyor. Camlar sabun kullanılarak cam peluşu ile köpükleniyor ve cam çekeceği ile temizleniyor. Tutamaklar ve yolcu teması olan alanlar dezenfektanlı bez ile siliniyor. Tavan nemli bez ile siliniyor, klima hava çıkışları ve filtreleri süpürge ile çekiliyor. Koltuklar süpürge ile süpürülüyor, lekeli olanlar ise yağ çöz kullanılarak temizleniyor ve kurumaya bırakılıyor. Sürücü mahalli ve göğüslük nemli bez ile siliniyor ve yerler paspas yapılarak periyodik paklık tamamlanıyor. ESHOT Genel Müdürlüğü filosunda halen  bin 681 otobüs, aktif olarak kullanılıyor.

Gemiler 33 paklık işçisi ile temizleniyor
İZDENİZ’de toplam 33 paklık çalışanı ile 15 yolcu gemisi, 7 otomobilli vapur, İzmir Marina ve 9 iskelede paklık hizmeti sağlanıyor. Gemiler gün içerisinde seferden çıktıkları ve bağlandıkları anda paklık çalışanı tarafından temizleniyor. 

Metro ve tramvaylar güne tertemiz başlıyor
İzmir Metro’nun filosunda bulunan araçlar, günlük olarak sırayla atölye alanındaki paklık sınırına alınarak temizleniyor ve işletime sunuluyor. Atölye alanına gelen metro ve tramvay araçları, birinci olarak otomatik dış yıkama ünitesinden geçiyor ve şase paklığına tabi tutuluyor. Akabinde araçlar paklık kanalına alınıyor. Paklık kanalına alınan araçların paklığı, Paklık Faaliyetleri Talimatı’na uygun olarak ayrıntılı bir formda yapılıyor.  Ayrıyeten paklık sırasında kullanılan tüm kimyasallar, insan sıhhatine ve Atık İdaresi Prosedürü’ne uygun olarak alınıyor. Peronlar da sık sık temizleniyor. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Benzer Videolar