Data ve Yapay Zeka: Sektörel İnovasyonun Kalbi İstanbul’da Attı

 Zira, data çağında yapay zekanın da oyuna daha fazla dahil olmasıyla insanların, şirketlerin, ülkelerin geleceğini, anlamlandırılan bilgiler belirliyor. SAS'ın data odaklı dünyada datanın gücünü ve tesirini iş dünyasına aktarma konusundaki kararlılığı, kesim ekosistemini güçlendirme amacımıza yönelik kıymetli bir taahhüdü yansıtıyor” dedi.

Dünya genelinde bankacılıktan perakendeye, e-ticaretten finansa kadar birçok farklı bölümde varlığını sürdüren, Türkiye'de de 27 yılı aşkın müddettir faaliyet gösteren inovatif analitik lideri SAS, veri, yapay zeka alanlarında bedel üretmeye devam ediyor. Şirket, her yıl düzenlediği, Avrupa, Asya Pasifik ve Latin Amerika bölgelerini kapsayan, global manada en kapsamlı data ve yapay zeka tecrübesi aktifliği olan SAS Innovate on Tour aktifliğini Türkiye’de bu yıl birinci kere gerçekleştirdi. Dünyanın önde gelen data ve yapay zeka tahlilleri sağlayıcısı olarak, kesimdeki en son gelişmeleri paylaşmayı sürdüren SAS, yenilikçi yazılım hizmetleriyle bilgiyi zekaya dönüştürmekte takviye ve ilham vermeye devam ediyor.

QNB Finansbank Yönetim Kurulu Lideri, Temel Güzeloğlu’nun iştiraki ile açılışı yapılan, SAS Innovate on Tour, İstanbul'da Çırağan Palace Kempinski'de gerçekleşti. Aktiflikte, bilgi ve yapay zeka alanındaki uzmanlar bir ortaya gelerek daldaki son trendleri ve gelecek vizyonunu ele aldılar. Ayrıyeten aktiflikte “Geleceğe İstikamet Vermek: İnovasyon için Data ve Yapay Zekanın Kritik Rolü” başlıklı panel, Teknolojide Kadın Derneği Kurucu Başkanı Zehra Öney’in moderatörlüğünde DEWA Baş İnovasyon Sorumlusu Dr. Ali Rashed Bin Ghaith AlSuwaidi, Neova Sigorta, Yönetim Kurulu Üyesi & CEO'su Neslihan Neciboğlu, Hepsiburada Müşteri Tecrübesi ve İnsan Kaynaklarından Sorumlu Grup Başkanı Esra Beyzadeoğlu ve SAS  Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Bölgesi Müşteri Danışmanlığı Yöneticisi Celal Kavuklu’nun iştirakiyle gerçekleşti. Panelde konuşmacılar data yönetişimi, tahlili ve yapay zeka ile işlenmesinin şirketlerin eser geliştirme, pazarlama ve operasyonlarında nasıl bir tesir yarattığıyla ilgili tahlillerini ve know-howlarını paylaştılar. Ayrıyeten, farklı ülkelerden katılan ve SAS tahlilleriyle hedefledikleri muvaffakiyete ulaşan şirket temsilcileri de projelerine ait paylaşımda bulundular. 

Dünya datanın etrafında dönüyor

SAS Türkiye ve Orta Asya Genel Müdürü Rasim Eğri, etkinliğe ilişkin olarak şunları kaydetti: “SAS Türkiye grubu olarak, ülkemizde birinci defa düzenlenen SAS Innovate on Tour'un heyecan verici bir kesimi olmanın memnunluğunu yaşıyoruz. SAS Innovate on Tour, data ve yapay zeka alanındaki en son gelişmeleri takip etme ve iş birliklerinin kurulmasına olana tanıyan bir aktiflik olarak SAS'ın bölümdeki gücünü ve liderliğinin bir göstergesi olarak karşımıza çıkıyor. Bu yıl Türkiye, Orta Doğu ve Afrika bölgelerinin temsil edildiği, dal profesyonellerinin bir ortaya gelip bilgi ve tecrübelerini paylaşma bahtı yakaladığı bu aktifliğe mesken sahipliği yaparak bölümün sürdürülebilir bir halde büyümesi ve desteklenmesi için değerli bir platform sağladık. Artık dünyamız bilginin etrafında dönüyor dersek abartmamış oluruz. Çünkü, data çağında yapay zekanın da oyuna daha fazla dahil olmasıyla insanların, şirketlerin, ülkelerin geleceğini, anlamlandırılan datalar belirliyor. SAS'ın bilgi odaklı dünyada datanın gücünü ve tesirini iş dünyasına aktarma konusundaki kararlılığı, bölüm ekosistemini güçlendirme gayemize yönelik kıymetli bir taahhüdü yansıtıyor. Bu aktiflik, iş birlikleri ve bilgi paylaşımıyla dalımızın ilerlemesine katkı sağlayacak kıymetli bir adımı temsil ediyor”.  Rasim Eğri birebir vakitte aktiflikte duyurusu yapılan stratejik iş birliklerinden bahsetti. “Azerbaycan Cumhuriyeti'nin birinci süreç merkezi Azericard ile olan iş birliğimiz çerçevesinde SAS Fraud Management tahlilimiz ile Azericard müşterileri için daha muteber şartlar sağlayacak ve Azerbaycan finansal ekosistemine katkıda bulunacak. Neova Sigorta ile birlikte datadan bedel üretme noktasında birlikte çıktığımız seyahatte Neova Sigorta tüm model süreçlerini SAS Viya ile tek bir platforma yönetecek. Birebir vakitte, Neova Sigorta, SAS Dinamik Aktüeryal Modellemeyi (SAS DAM) Türkiye'de uygulayan birinci şirket olacak.”

SAS Viya: GenAI Orkestrasyonu ve İnovasyon Yolunda Adımlar

Etkinlikte ayrıyeten yenilenen ve müşterilerin verimliliğini artırmak için üretken yapay zekayı kullanan SAS Viya’yla ilgili gelişmeler de paylaşıldı. Bunlardan biri Viya Copilot. Viya Copilot, geliştiriciler, data bilimcileri ve uzmanlar için üretkenliği artırmak emeliyle tasarlanmış bir şahsî asistan olarak dikkat çekiyor. Bu yenilikçi araç, analitik, iş ve kesim misyonlarını hızlandırmak için çeşitli işlevler sunuyor. Viya Copilot'un sunduğu özellikler ortasında kod oluşturma, data temizleme, data keşfi, pazarlama planlaması, seyahat tasarımı ve bilgi boşluğu tahlili üzere fonksiyonlar bulunuyor. Öteki bir yenilik ve sentetik bilgi üreticisi olan SAS Veri Maker ise kesime özel GenAI asistanları sunmaya devam ediyor. Bu yeniliklerle birlikte SAS, müşterilere daha geniş bir GenAI tahlil yelpazesi sunarak yenilikçiliği destekliyor. SAS Veri Maker hassas bilgileri riske atmadan kritik sıkıntıların üstesinden gelinmesine yardımcı oluyor.

Türkiye’nin değerli markaları bilgi ile büyük işler başardı

Veri ve yapay zeka odağında kıymetli muvaffakiyet öykülerinin masaya yatırıldığı aktiflikte Türkiye’den dikkat çeken projelere de yer verildi. 

Pegasus Hava Yolları Uzman İş Analisti Erkan Can Gürsoy yaptığı konuşmada; “Pegasus Hava Yolları olarak, müşteri memnuniyetini artırmak ve her bir yolcumuza özel bir tecrübe sunmak için çalışıyoruz. SAS ile yaptığımız iş birliği, bu gayeye daha odaklı bir halde ilerlememizi sağlıyor. SAS Customer Intelligence 360 platformunu kullanarak, müşteri tecrübesini şahsileştiriyor ve her konuğa özel teklifler sunuyoruz. Konuklarımızın tercihlerini, beklentilerini ve seyahat nedenlerini derinlemesine tahlil ederek, onlara hayat uzunluğu pahası artıran teklifler sunuyoruz. Bu süreçte, hiper şahsileştirilmiş tekliflerin oluşturulması, mevcut sistemlere entegrasyon ve tesirli irtibat kanallarıyla gerçek bireylere ulaşma stratejilerini benimsiyoruz. Her bir yolcumuzun seyahat tecrübesini unutulmaz kılmak için kararlı bir formda çalışmaya devam edeceğiz” dedi. 

Etkinlik gündemi kapsamında görüşlerini ayrıyeten paylaşan İGA İstanbul Havalimanı Ticari İşler Genel Müdür Yardımcısı Server Aydın, İGA İstanbul Havalimanı’nın SAS Customer Intelligence 360 ve Partner Republic iş birliğiyle bilgi odaklı bir strateji benimseyerek müşteri tecrübesini optimize etmeyi hedeflediklerini belirterek, “İGA İstanbul Havalimanı, 2023 yılında 101 farklı hava yolu tarafından kullanılarak 76 milyon yolcuya hizmet verdi. Bugün prestijiyle dünya genelinde 315 destinasyona uçuşlar gerçekleştiriyoruz. Bu başarılarla birlikte, şahsileştirilmiş teklifler ve taşınabilir uygulama üzerinden sağlanan kolaylıklarla müşteri memnuniyetini artırmayı ve seyahat tecrübesini geliştirmeyi hedefliyoruz. Bu yaklaşımın sonucunda, İGA İstanbul Havalimanı dalda öncü bir pozisyon elde etmektedir. İGA İstanbul Havalimanı, SAS ve Partner Republic iş birliğiyle irtibat kanallarını çağdaşlaştırarak şahsileştirilmiş ve vaktinde bağlantısı sağlıyor. SAS'ın otomasyonu verimliliği artırırken, kolaylaştırılmış raporlama müşteri anlayışını derinleştiriyor. Ayrıyeten, SAS, taşınabilir uygulama tekliflerini sıkıntısız bir formda entegre ederek yolcu gereksinimlerini ayrıntılı bir halde ele alıyor. Bu proaktif ve reaktif yaklaşımların bir ortaya gelmesiyle İGA İstanbul Havalimanı, yolcularına daha yeterli hizmet sunmak için çalışmaktadır." diyor.

JD Group Bilgi Süreç Müdürü Dietz Meiring şunları söyledi "SAS Innovate On Tour İstanbul, değerli münasebetler ve güçlü paydaşlıklar kurmak için çok bedelli bir etkinlikti. Aktiflik, SAS'ın müşterilerinin en kıymetli problemlerini çözerken, öncü data ve yapay zeka yeteneklerine yönelik vizyonunu ve bunları hayata geçirme maharetini ortaya koydu."

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Benzer Videolar