Emirates, geçen yılki 10,6 milyar AED’lik (2,9 milyar ABD Doları) kâra kıyasla %63 artış göstererek 17,2 milyar AED (4,7 milyar ABD Doları) meblağında kârla şimdiye kadarki en kârlı yılına imza attı.
dnata, geçtiğimiz yılki 331 milyon AED (90 milyon ABD Doları) kâr sonrası kıymetli ölçüde bir artış göstererek 1,4 milyar AED (0,4 milyar ABD Doları) kâr açıkladı.
Emirates Kümesi, geçtiğimiz günlerde 2023-24 Faaliyet Raporunu yayınlayarak rekor seviyede kâr, gelir ve nakit istikrar düzeyine ulaştığını açıkladı.
Emirates ve dnata, Kümenin üst seviye eser ve hizmetlerine yönelik güçlü yolcu talebini karşılamak için dünya çapındaki operasyonlarını genişletmesiyle birlikte 2023-24 devrinde kâr ve gelirlerinde kıymetli artış sağladı.
31 Mart 2024’te sona eren mali yıl için, Emirates Kümesi geçen yılki 10,9 milyar AED (3 milyar ABD Doları) kâra kıyasla %71 artışla 18,7 milyar AED (5,1 milyar ABD Doları) rekor kâr açıkladı. Grubun geliri geçen yılki sonuçlara nazaran %15 artış göstererek 137,3 milyar AED (37,4 milyar ABD Doları) olarak gerçekleşti. Kümenin nakit istikrarı ise geçen yıla nazaran %11 artışla tüm vakitlerin en yüksek düzeyi olan 47,1 milyar AED’ye (12,8 milyar ABD Doları) ulaştı.
Grubun son 2 yılda elde ettiği 29,6 milyar AED’lik kâr, 2020-2022 pandemi periyodunda yaşadığı 25,9 milyar AED’lik ziyanı aştı.
Emirates Havayolu ve Grubu Yönetim Kurulu ve İcra Lideri Pir Ahmed bin Said El Maktum, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Emirates Kümesi, yeni bir rekor performansa daha ulaşarak çıtayı bir defa daha yükseltti. Yıl boyunca dünya çapında hava nakliyatı ve seyahatle ilgili hizmetlerimize yönelik ağır talep gördük ve yolcuların taleplerini karşılamak ismine süratli hareket edebildiğimiz için muazzam sonuçlar elde ettik. Ürün ve hizmetlerimize, güçlü iştirakler kurmaya ve yetenekli çalışanlarımızın maharetlerine yıllardır yaptığımız aralıksız yatırımların meyvelerini topluyoruz.”
“BAE’nin vizyoner başkanlarına ve bilhassa de BAE Başbakanı, Lider Vekili ve Dubai Buyruğu Pir Muhammed bin Raşid El Maktum’a da büyük bir teşekkür borçluyuz. Emirates Kümesi’nin gelişebilmesi onların liderliği ve ülkenin ilerici siyasetleri sayesinde mümkün. Hem Emirates hem de dnata, Dubai’nin eşsiz avantajlarından yararlanarak başarılı iş modelleri oluşturdu ve bunun sonucunda Dubai ve dünya çapında hizmet verdikleri topluluklar için muazzam kıymet yarattı.”
Şeyh Ahmed kelamlarına şöyle devam etti: “Grubun bugünkü muazzam mali durumu bizi gelecekteki büyüme ve muvaffakiyetler için güçlü bir pozisyona yerleştiriyor. Bu durum da yolcu ve paydaşlarımıza daha güzel eser ve hizmetlerin yanı sıra daha fazla paha sunmak için yatırım yapmamızı sağlıyor.”
Milyarlarca dolarlık bir uçak filosu ve kabin yenileme programı, yeni ikram, kargo ve yer hizmetleri, Kümenin operasyonlarını destekleyecek ileri teknolojiler, genişletilmiş eğitim ve işçi geliştirme programları ve Kümenin sürdürülebilirlik gündemini ilerletmeye yönelik teşebbüsler dahil olmak üzere birçok büyük proje halihazırda devam ediyor.
2023-24’te Küme, büyüme planlarını desteklemek ismine yeni uçaklara, tesislere, ekipmanlara, şirketlere ve en yeni teknolojilere toplamda 8,8 milyar AED (2,4 milyar ABD Doları) yatırım yaptı.
Emirates ve dnata, genişletilen faaliyetleri desteklemek ve Kümenin ileriye dönük kapasitesini güçlendirmek için yıl boyunca dünya çapındaki işe alım çalışmalarını sürdürdü. Sonuç olarak, Grup toplam iş gücündeki %10 artışla 112.406 çalışana ulaşarak bugüne kadarki en yüksek çalışan sayısına da sahip oldu.
Grup, 2023-24 döneminde sürdürülebilirlik yolculuğunda kıymetli adımlar atarak etrafa, çalışanlara, yolculara ve topluluklara odaklanan çok sayıda teşebbüsü hayata geçirdi.
BAE’nin, Dubai’de dünyanın en büyük iklim hareketi konferansı COP28’e konut sahipliği yapması nedeniyle yıl boyunca çevresel hususlar gündemin üst sıralarında yer aldı.
Emirates, 2023-24’te birinci sefer merkezi Dubai’de ve ayrıyeten Amsterdam ile Singapur’da sürdürülebilir havacılık yakıtının (SAF) kullanımını artırmak için yeni tedarik mutabakatları imzaladı. Havayolu, birinci A380 şov uçuşunu tek motorunda %100 SAF kullanarak gerçekleştirdi ve %100 SAF uçuşunu gelecekte de mümkün kılmak için sanayi gayretlerini desteklemek üzere bilgi topladı.
Günümüzde havayollarının karbon emisyonlarını manalı bir biçimde azaltmak için hudutlu uygulanabilir tahlillere sahip olduğunun şuurunda olan Emirates, ticari havacılıkta fosil yakıtların tesirini azaltmaya odaklanan Ar-Ge projelerini desteklemek için 200 milyon ABD Doları fiyatında bir fon oluşturdu. Emirates birebir vakitte yenilenebilir ve gelişmiş havacılık yakıtlarına yönelik BAE merkezli bir araştırma konsorsiyumu olan Air-CRAFT’ın da kurucu iştirakçisi oldu ve havacılık da dahil olmak üzere çeşitli bölümler için düşük karbonlu yakıtlar üretmeye odaklanan bir Birleşik Krallık teşebbüsü olan The Solent Cluster’a katıldı.
dnata, ABD operasyonlarına yeni bagaj çekicileri, kargo yükleyicileri ve geri itmeli çekicileri ekleyerek küresel yer takviye ekipmanı (GSE) filosuna daha fazla elektrikli ve hibrit araç dahil etmeye ve yatırım yapmaya devam etti. Ayrıca İtalya’daki dizel motorlu GSE’leri Hidrojenlenmiş Bitkisel Yağ ve elektrik gücüyle çalışacak biçimde dönüştürdü ve yeniledi. dnata’nın dnata logistics, Arabian Adventures, Alpha Flight Services ve City Sightseeing Worldwide’ı içeren BAE işletmeleri, karadaki araç filosu için biyoyakıta geçiş yaptı.
Yıl içinde dnata, BAE’deki işletmelerinde sürdürülebilirlik konusundaki kararlılığı nedeniyle Milletlerarası Hava Nakliyatı Birliği’nin etraf idaresi (IEnvA) sertifikasını alan birinci birleşik hava hizmetleri sağlayıcısı oldu. Emirates ise etraf idaresi ve yaban hayatı kaçakçılığıyla çaba konusundaki uğraşları nedeniyle IEnvA Birinci Etap ve IEnvA Yasa Dışı Yırtıcı Hayvan Ticareti modülü sertifikalarını aldı.
Grup, en yeterli üniversiteler ve kıymetli endüstri ortaklarıyla iş birliği içinde iş gücü için kapsamlı tahsil ve eğitim seçeneklerine sahip bir program başlatarak çalışanlarının gelişimine yönelik yatırımlarını artırdı.
Emirates Kümesi, en son yayınladığı 2023-24 raporunda ÇSY raporlamasını genişletti ve GRI standartlarının birtakım istikametlerini benimsedi. Küme, önümüzdeki yıllarda ISSB ve CSRD ihtiyaçlarını karşılamak için raporlamasını geliştirmeyi planlıyor.[1].
Şeyh Ahmed mevzuyla ilgili şunları söyledi: “2024-25 mali yılımıza daima büyüme için güçlü temeller üzerinde giriyoruz. Emirates, 2024-25’te 10 adet yeni A350 uçağını teslim alarak filosuna ekleyecek. Böylelikle uçuş ağımızın gelişiminin bir sonraki etabı da desteklenecek. dnata, ayak izini ve hünerlerini geliştirmek için iş kısımları genelindeki sinerjilerden yararlanmaya ve ölçeklendirmeye devam edecek. Birlikte çevresel etkimizi en aza indirmek, çalışanlarımızı geliştirmek, yolcularımızı ve hizmet ettiğimiz toplulukları gözetmek için kaynaklara yatırım yapıyoruz.
“Ticari görünüm olumlu ve önümüzdeki aylarda da hava nakliyatı ve seyahat için yolcu talebinin güçlü kalmasını bekliyoruz. Her vakit olduğu üzere petrol fiyatları, kur dalgalanmaları, sosyo-politik değişimlerin neden olduğu değişken ortamlar üzere dış faktörleri ve maliyetleri yakından takip edeceğiz. İş modelimiz daha evvel de test edilmişti ve ben, fırsatlara ve zorluklara süratli bir biçimde cevap verme yeteneğimize ve dayanıklılığımıza güveniyorum.”
Şeyh Ahmed kelamlarına şunları ekledi: “İleriye baktığımızda Dubai hükümeti, Emirates ve dnata’nın operasyonları için yeni bir merkez olacak olan Al Maktoum Memleketler arası Havalimanı’nda genişlemenin bir sonraki kademesini başlatma planlarını duyurdu. 128 milyar AED (35 milyar ABD Doları) fiyatındaki bu yatırım, kentin yanı sıra Emirates ve dnata’nın da büyümesini destekleyerek Dubai’nin havacılık ve lojistik altyapısını kıymetli ölçüde genişletecek ve geliştirecek.
Emirates’in performansı
Emirates’in toplam yolcu ve kargo kapasitesi, 2023-24’te %20 artışla 57,7 milyar ATKM’ye ulaştı ve pandemi öncesi düzeylere yaklaşarak bir toparlanma kaydetti.
Yolcularına daha fazla temas seçeneği sunan Emirates, Tokyo Haneda seferlerini tekrar başlattı ve 29 uçuş noktasına kapasite ekledi. Ayrıyeten Montréal, Kanada’ya da yeni günlük seferlerini başlattı. Bunun yanı sıra Emirates, 11 yeni havayolu ortağıyla çizgiler ortası mutabakatlar imzalayarak uçuş ağının erişim alanını daha da genişletti. Emirates uçuş ağında, 31 Mart 2024 prestijiyle altı kıtada 151 uçuş noktası yer alıyor ve bunlardan 10 adedine yalnızca kargo uçağı filosuyla hizmet veriliyor.
Emirates, filosunun amiral gemisi A380 model uçağını ve tanınan Premium İktisat sınıfını bu yıl daha çok kentle buluşturdu. 2 milyar ABD doları fiyatındaki retrofit programından çıkan ve havayolunun en yeni ve adeta imzası haline gelen eserleriyle büsbütün yenilenen 16 uçak daha faaliyetlerine başladı. 31 Mart 2024 prestijiyle Emirates A380, 49 uçuş noktasına ulaştı ve yolcular, dünya çapında 15 kente seyahat ederken Emirates’in Premium İktisat sınıfının konforunu deneyimledi.
Mart sonu prestijiyle şirketin filosunda 10,1’lik bir yaş ortalamasına sahip toplam 260 uçak bulunuyor.
Emirates’in ayrıyeten sipariş ettiği 310 uçak bulunuyor. Bunlar ortasında 2023 Dubai Airshow’da duyurulan toplam 58 milyar ABD doları fiyatındaki 110 adet ek Boeing 777, 787 ve Airbus A350 uçak siparişi de yer alıyor. Bu yeni kuşak geniş gövdeli uçaklar, eski jetlerin yerini alacak ve filo büyümesini destekleyecek. Ayrıyeten havayolunun uzun müddettir devam eden; yolculara en yeni uçak içi konfor ve tecrübeleri sunan verimli çağdaş uçaklarla hizmet verme taahhüdüne de uyacak.
Artan kapasite ve pazarlardaki güçlü talep sayesinde, Emirates’in mali yıldaki toplam geliri %13 artışla 121,2 milyar AED’ye (33 milyar ABD Doları) yükseldi. Başta Pakistan Rupisi, Mısır Poundu ve Hindistan Rupisi olmak üzere havayolunun birtakım büyük pazarlarındaki döviz dalgalanmaları ve devalüasyonlar, havayolunun kârlılığını 2 milyar AED (0,6 milyar ABD Doları) meblağında olumsuz etkiledi.
Havayolu, 2023-24 periyodunda 37,6 milyar AED (10,3 milyar ABD Doları) nakit akışı elde ederek güçlü ticari sonuçlarını destekledi. Bu durum, havayolunun ileriye dönük olarak işini büyütmesine imkan sağlayacak.
Toplam işletme maliyetleri geçen mali yıla nazaran %8 arttı. 2023-24’te havayolunun iki büyük maliyet bileşeni, mülkiyet maliyeti ve yakıt maliyeti olurken bunları çalışan maliyeti izledi. Yakıt, 2022-23’teki %36 orana kıyasla işletme maliyetlerinin %34’ünü oluşturdu. Havayolunun yakıt faturası, evvelki yılki 33,7 milyar AED’lik (9,2 milyar ABD Doları) meblağa kıyasla hafif bir artışla 34,2 milyar AED’ye (9,3 milyar ABD Doları) yükseldi. Artan uçuşlar nedeniyle yapılan %24’lük daha yüksek tüketim ise riskten korunma karları da dahil olmak üzere daha düşük bir ortalama yakıt fiyatı (%18 düşüş) sayesinde nispeten dengelenmiş oldu.
Yolcu segmentleri ortasındaki seyahate yönelik büyük talebin tesiri, küresel ağının gücü ve hizmetlerinin cazipliği sayesinde havayolu, geçen yılki 10,6 milyar AED (2,9 milyar ABD Doları) fiyatını aşıp, 17,2 milyar AED (4,7 milyar ABD Doları) ile yeni bir rekor kâr elde ederek tarihindeki en yeterli performansı yansıtan %14,2’lik olağanüstü kâr marjını açıkladı.
Emirates, 2023-24’te koltuk kapasitesini %21 artırarak 51,9 milyon yolcu taşıdı (%19 artış). Havayolu, Yolcu Koltuk Faktörünün geçen yılki %79,5’ten %79,9’a yükseldiğini bildirdi. Kabin ve rota kombineleri, fiyatlar ve para ünitesindeki değişiklik nedeniyle, Kilometre Başına Yolcu Geliri (RPKM) %2 düşüşle 36,6 fils (10 ABD senti) olarak gerçekleşti.
Emirates, daha yeterli müşteri tecrübeleri sunmak için yatırım yapmaya devam etti. Yıl boyunca, Brisbane, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, Hong Kong, Johannesburg, Manchester ve Münih’teki premium sınıfta seyahat eden ve sadakat programı üyesi yolculara hizmet vermek üzere yenilenerek tekrardan açılan özel Emirates Dinlenme Salonları için 30 milyon AED yatırım yaptı. Emirates, Özel Sürücülü transfer hizmetini uçuş ağındaki 82 kente tekrar getirdi ve bu fiyatsız hizmeti Endonezya, Fas ve Türkiye’deki premium sınıfta seyahat eden yolcularına da sundu.
Havayolu ayrıyeten, Business Class’ta fiyatsız sunduğu uçak içi kıyafet seti ve yemek ön siparişi hizmetinin başlatılması da dahil olmak üzere, menü ve ikram kitlerinden cümbüş içeriklerine kadar birçok uçak içi hizmeti hayata geçirdi.
Emirates SkyCargo, 2023-24 devrinde dünya çapında 2,2 milyon ton mal taşıyarak, bir evvelki yıla nazaran %18 artışla küresel hava lojistiği ve ticaretindeki pozisyonunu tekrar teyit etti. Artan yolcu operasyonlarının mevcut kargo kapasitesini genişletmesi ve ağır rotalardaki talebe hizmet verebilmek için yıl içinde üç adet 747 kargo uçağının kiralanması, bu yükselişte tesirli oldu. Bu durum, uzman lojistik tahlillerine yönelik yüksek yolcu talebini, Emirates’in küresel ağının erişim ve bağlanabilirliğini, Dubai’nin dünya standartlarındaki deniz-hava merkezi hünerlerini ve Emirates SkyCargo’nun dijital teknoloji, altyapı ve eserlere yönelik devam eden yatırımlarının meyvelerini yansıtıyor.
Lojistik alanında globalde devam eden zorluklara karşın Emirates’in kargo kısmı, havayolunun toplam gelirine %11 katkıda bulunarak 13,6 milyar AED (3,7 milyar ABD Doları) meblağında değerli bir gelir elde edilmesini sağladı. Kilometre Başına Yük Ton (FTKM) randımanı %32 düşerek pandemi öncesi pazar düzeylerine geri döndü.
Yıl boyunca, hayat bilimleri ve sıhhat kesiminin eşsiz ihtiyaçlarına hizmet etmesi maksadıyla özel olarak tasarlanmış iki kargo tahlili olan Emirates Vital ve Emirates Medical Devices piyasaya sürüldü. Ayrıca Kuveyt’te alışveriş yapanları Birleşik Krallık, ABD ve BAE’deki e-ticaret markalarıyla buluşturmak için Emirates Delivers hizmeti başlatıldı. Emirates Delivers, işletmeden tüketiciye teslimat tahlillerinin yetersiz hizmet verdiği pazarlara odaklanarak önümüzdeki yıllarda kıymetli ölçüde genişlemeye hazırlanıyor.
2023-24 sonu prestijiyle, Emirates SkyCargo’nun toplam kargo uçağı filosu 11 adet Boeing 777F uçakla sabit kaldı. Havayolunun kargo kısmı, 2024 ortasından itibaren, sipariş ettiği 5 ek Boeing 777F’nin teslim edilmesini bekliyor.
Emirates Kümesi şirketleri ve bağlı iştirakleri kapsamındaki, Emirates Flight Catering ve MMI/Emirates Leisure Retail (ELR), 2023-24’te dikkate paha sonuçlar açıkladı.
Emirates Flight Catering, Dubai havalimanlarındaki trafik artışının tesiriyle 970 milyon AED (264 milyon ABD Doları) meblağında rekor gelir elde etti. Havayolu yolcularına, bir evvelki yıla nazaran %19 artışla 76,9 milyon yemek servis etti ve öncelikli olarak havayolu ve konaklama yolcularına hizmet veren çamaşırhane tesisi Linencraft da dahil olmak üzere öbür yan işlerine yönelik talep artış gösterdi.
MMI/ELR, gelişen turizm bölümünün tesiriyle artan toptan ve perakende satış talebini karşılamak için BAE operasyonlarını genişletirken geliri %18 artışla 2,9 milyar AED’ye (796 milyon ABD Doları) ulaştı. ELR, ana pazarları olan BAE, ABD ve Avustralya’dan gelen güçlü katkılarla küresel olarak rekor satış büyümesi kaydetti.
Emirates’in geçtiğimiz yıla ilişkin otel portföy geliri, Avustralya’daki Wolgan Valley Resort’un geçici olarak kapatılması nedeniyle %2 düşüşle 660 milyon AED (180 milyon ABD Doları) oldu.
Bu yıl da güçlü performans sergileyen Emirates, uçaklarla ilgili tüm tertipli ödeme yükümlülüklerini yerine getirmeye devam etti ve COVID-19 krizi sırasında alınan 17,5 milyar AED’lik (4,8 milyar ABD Doları) kredinin 2,2 milyar AED’lik (596 milyon ABD Doları) kısmını geri ödedi. Bu durum, genel ödenmemiş borç profilini kıymetli ölçüde azalttı ve havayolunun gelecekteki büyümesi ve yeni filo satın alma programının finansmanı açısından güçlü bir temele oturmasını sağladı.
Mali yıl boyunca değişken yakıt piyasalarının yarattığı zorluklara cevap olarak Emirates, cari yıl maliyetlerini azaltmak ve gelecekteki kıymetli riskten korunma hacimlerini garanti altına almak için brent ve jet yakıtı üzere farklı eserlerde kolay vadeli süreçler ve opsiyonlar kullandı. Buna ek olarak, net riskin aktif idaresi ile yüksek faiz oranı rejiminin sonuçlar üzerindeki tesiri büyük ölçüde azaltıldı. Emirates, döviz opsiyonları, forward kontratları ve doğal hedge kullanımı yoluyla döviz kuru riskini yönetmeye yönelik istikrarlı yaklaşımını sürdürdü. Metodik yaklaşım, değişken piyasalara karşı nakit akışlarının öngörülebilirliğini artırarak finansal istikrarı güçlendirdi.
Emirates, mali yılı 31 Mart 2023’e kıyasla %15 artışla 42,9 milyar AED (11,7 milyar ABD Doları) ile şimdiye kadarki en yüksek nakit varlık düzeyiyle kapattı.
dnata’nın performansı
dnata, 2023-24’te kârını %330 artırarak 1,4 milyar AED’ye (387 milyon ABD Doları) yükseltti ve iş üniteleri genelinde finansal açıdan düzgün sonuçlar bildirdi.
Dünya çapında uçuş ve seyahat faaliyetlerinin artmasıyla, dnata’nın toplam geliri %29 artışla 19,2 milyar AED (5,2 milyar ABD Doları) oldu. dnata’nın memleketler arası faaliyetleri geçen yıla nazaran %3 artışla gelirlerinin %75’ini oluşturuyor. dnata yıl boyunca Avustralya, Avrupa, BAE, İngiltere ve ABD üzere değerli pazarlarında artan uçuş faaliyetlerini ve seyahat talebini desteklemek için müşterileriyle yakın temas halinde çalıştı.
Geleceğe dönük büyümenin temellerini atan dnata’nın 2023-24’teki yatırımları 464 milyon AED’ye (126 milyon ABD Doları) ulaştı. Yıl boyunca gerçekleştirilen değerli yatırımlar ortasında, etraf stratejisinin bir modülü olarak havalimanı operasyonları için yeni elektrikli ve hibrit yer dayanak ekipmanları ile Filipinler, İtalya ve BAE’deki marhaba operasyonlarının genişletilmesi yer alıyor.
2023-24’te, dnata’nın işletme sarfiyatları dünya çapındaki Havalimanı Operasyonları, Catering, Satış ve Seyahat kısımlarındaki faaliyetlerin genişletilmesine paralel olarak ve başta iş gücü ile besin tedariki olmak üzere tüm pazarlarda enflasyon baskısının tesiriyle, %22 artışla 17,8 milyar AED (4,8 milyar ABD Doları) oldu.
dnata’nın nakit istikrarı, temel sahibi ICD’ye yapılan 2 milyar AED (545 milyon ABD Doları) temettü ödemesinin yanı sıra yatırımların ve borç ödemelerinin finansmanı nedeniyle 958 milyon AED düşüşle 4,2 milyar AED’ye (1,1 milyar ABD Doları) geriledi. Şirket, gelirlerindeki kıymetli artışın bir yansıması olarak 2023-24’te 1,9 milyar AED (507 milyon ABD Doları) ile müspet bir işletme nakit akışı açıkladı.
dnata’nın yer ve kargo hizmetleri dâhil Havalimanı Operasyonlarından elde ettiği gelir 8,8 milyar AED’ye (2,4 milyar ABD Doları) yükseldi.
Dünya çapında dnata tarafından gerçekleştirilen uçak yükleme-boşaltma süreci sayısı %9 artışla 778,026 olurken, kargo taşıma kapasitesi %5 artışla 2,9 milyon ton oldu. Bu sonuçlar, elde edilen yeni mukaveleleri ve dnata’nın havayolu müşterilerinin pazarlardaki artan uçuş faaliyetlerini yansıtıyor.
2023-24 periyodunda dnata, müşteri gereksinimlerine karşılık vermek için altyapıya ve en son teknolojilere yatırım yapmaya devam etti. Bu kapsamda otonom dronları BAE operasyonlarına entegre ederken, Singapur’da yapay zekâ takviyeli tahliller uyguladı ve gelişmiş kargo idare sistemi olan One Cargo’yu dünya çapında kullanıma sunmayı sürdürdü. dnata ayrıyeten, çoğunluk payına sahip olduğu iştiraki Airport Handling’in yedi yıllık yer hizmetleri lisansı aldığı Roma Fiumicino Havalimanı’ndaki faaliyetlerini genişleteceğini duyurdu. Bu yeni operasyonu desteklemek için dnata, yeni ve gelişmiş yer ekipmanına 20 milyon Euro yatırım yapacak.
dnata’nın Catering ve Satış Hizmetleri faaliyetleri %35 artışla dnata’nın gelirlerinin 6,5 milyar AED’sini (1,8 milyar ABD Doları) oluşturdu. Uçak içi catering faaliyetleri ise dünya çapındaki havayolu yolcularının uçuş faaliyetlerini artırmasıyla geçen yıla nazaran %10’luk bir artışla yolcularına 123 milyon yemek taşıdı.
dnata’nın Catering ve Satış Hizmetleri kısmı, Avustralya’da Sri Lankan Airlines ve Türk Hava Yolları (Sidney ve Melbourne), Çek Cumhuriyeti’nde China Airlines (Prag), İrlanda’da JetBlue (Dublin), İtalya’da Biman Bangladeş Havayolları (Roma Fiumicino), Birleşik Krallık’ta Royal Jordanian (Londra Stansted) ve ABD’deki (Boston) Etihad Havayolları ile yaptığı yeni iş birlikleriyle değerli pazarlardaki müşteri tabanını genişletti. Ayrıca Romanya’nın Bükreş Henri Coandă Milletlerarası Havalimanı ve BAE’nin Sharjah Havalimanı’ndaki yeni yiyecek ve içecek mağazalarıyla havalimanı perakende ağını genişletti.
Destination Asia ve Imagine Cruising’in katkılarıyla dnata’nın Seyahat Hizmetleri kısmından elde ettiği gelir, %48 artışla 3,5 milyar AED (951 milyon ABD Doları) oldu. Satılan seyahat hizmetlerinin açıklanan toplam süreç pahası (TTV), kısmın küresel olarak B2B ve B2C seyahat segmentlerindeki güçlü talebi karşılamak için ilgili eser ve hizmetleri sunma kabiliyeti sayesinde geçen yıla nazaran %27 arttı ve 8,9 milyar AED’ye (2,4 milyar ABD Doları) yükseldi.
2023-24 periyodunda dnata’nın seyahat kısmı; seyahat eserleri, hizmetleri ve tahlillerinden oluşan portföyünü genişletmek için Orta Doğu’daki kurumsal seyahat işinin boyutunu iki katına çıkaran AMEX GBT ile yapılan stratejik iştirak da dahil olmak üzere yeni turizm kuruluşları, konaklama bölümündeki markalar ve başka ortaklarla muahedeler yaptı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
18 Aralık 2024SPOR
18 Aralık 2024GÜNDEM
18 Aralık 2024SPOR
18 Aralık 2024SPOR
18 Aralık 2024GÜNDEM
18 Aralık 2024GÜNDEM
18 Aralık 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.