DOLAR 34,5774 0.13%
EURO 36,1573 -0.24%
ALTIN 2.985,510,81
BITCOIN 0%
İstanbul
11°

AÇIK

12:55

ÖĞLEYE KALAN SÜRE

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, Abdi İbrahim Otsuka “İKİMİZ BİRİZ!” diyor
  • HaberP
  • Gündem
  • Hayat
  • 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, Abdi İbrahim Otsuka “İKİMİZ BİRİZ!” diyor

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, Abdi İbrahim Otsuka “İKİMİZ BİRİZ!” diyor

ABONE OL
Nisan 2, 2024 09:24
2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, Abdi İbrahim Otsuka “İKİMİZ BİRİZ!” diyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Abdi İbrahim Otsuka (AİO) Medikal Yöneticiliği; 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, otizmle birebir dünyada yaşayan herkese otizmi anlamaları, kabullenmeleri ve otizmli bireylerle empati kurmaları için “İKİMİZ BİRİZ” diyor. Erken teşhis, yanlışsız tedavi ve uygun bir eğitimle otizmli çocukların da olağan gelişim gösteren akranlarının seviyelerine ulaşabileceklerine dikkat çeken AİO, otizmli bireylerin toplumda maruz kaldığı ötekileştirici lisana karşı yürüttüğü faal uğraşta yeni bir adıma daha imza atıyor

ABDİ İbrahim Otsuka (AİO) Medikal Yöneticiliği, 2 Nisan Dünya Otizm Günü kapsamında, hastalıkla ilgili yanlışsız bilinen yanlışları derledi. Otizm ve otizmli bireylere yönelik önyargılara dikkat çekme ve farkındalık yaratma çalışmaları çerçevesinde, AİO’nun bu yıl için belirlediği slogan ise: “İKİMİZ BİRİZ”

Anlamak ve Empati Kurabilmek İçin: İKİMİZ BİRİZ!

Otizm spektrum bozukluğu (OSB), toplumsal etkileşim ve bağlantıda anormaliler ile kısıtlı ilgi alanları ve tekrarlayıcı davranışlar gösteren nörogelişimsel bir bozukluktur. Son araştırmalara nazaran her 36 çocuktan 1’inde görülebilmekte ve ömrün birinci 12 ayından itibaren otizm belirtileri kendini göstermektedir. Bu da ileride ortaya çıkacak sorunları taban düzeye indirme açısından değerlidir. Otizmde en kıymetli yanlış ise beklemektir çünkü erken teşhis, gerçek ve ağır eğitimle otizmin belirtileri denetim altına alınabilmektedir. 

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde otizmle tıpkı dünyada yaşayan herkese otizmi anlamaları, kabullenmeleri ve onlarla empati kurmaları için “İKİMİZ BİRİZ” diyen AİO, fizikî özelliklerimiz, hislerimiz, hayallerimiz, yeteneklerimiz ve irtibat biçimlerimiz farklı da olsa hepimizin ömrün birer rengi olduğuna işaret ederek çok değerli birtakım bilgileri derledi:

Çocuğunuz Otizm Teşhisi Aldıysa Ne Yapmalısınız?

  • Dil ve bağlantı, öz bakım ve günlük hayat, bedensel, bilişsel, toplumsal ve duygusal alanlarda sağlıklı halde gelişimlerini desteklemek.
  • Günlük hayatlarında gereksinim duyacakları temel akademik hünerleri kazandırmak ve bunları faal bir halde kullanan bağımsız bireyler olmalarını desteklemek. 
  • İnsanlarla etkileşim kurabilen, toplumsal yaşama iştirak için çabalayan ve hayatlarını bağımsız halde sürdürebilen bir birey olmasını desteklemek ve geliştirmek maksadıyla gerekli eğitimleri alması için vakit ayırmak.
  • Unutmayın! Otizmi daha güzel anlayarak, otizmle yaşamayı öğrenerek çocuğunuzun hayatında bir fark yaratabilirsiniz.

Otizmin Esas Belirtileri Nelerdir?

  • Göz teması kuramazlar.
  • Kendileri ile konuşulduğunda reaksiyon vermez ve bağlantı kurmazlar. 
  • İsimleri söylendiğinde dönüp bakmazlar.
  • Günlük hayatlarındaki değişimlere çok fazla reaksiyon verirler.
  • Sarılma vs. yakın temastan hoşlanmazlar.
  • Anlamsız ağlama ve gülme krizleri yaşarlar.
  • Işık, renk, koku ve seslere karşı değişik yansılar gösterirler.
  • Devamlı olarak birtakım sözleri tekrarlarlar (ekolali).
  • Konuşma ve lisan hünerleri gelişiminde gerilik vardır.

Doğru Bilinen Yanlışlar

Yanlış: Otizmli bireyler duygusal bağ kuramazlar.

Doğru: Otizmli bireyler de duygusal bağlar kurabilirler. Söz formları farklı olabilir, lakin duygusal bağ kurma ve sevgi hissetme kapasiteleri vardır.

Yanlış: Otizm, bir hastalık olarak tedavi edilebilir.

Doğru: Otizm, bir hastalık değil, nörogelişimsel bir farklılıktır. Bu, otizmli bireylerin dünyayı farklı bir perspektiften gördüğü manasına gelir. Dayanak ve uygun eğitimle, otizmli bireyler toplumda aktif ve keyifli bir hayat sürebilirler.

Yanlış: Otizmli bireyler topluma ahenk sağlayamazlar.

Doğru: Otizmli bireyler, uygun takviye ve anlayışla topluma katkıda bulunabilir ve ahenk sağlayabilirler. Toplumun bu bireylere yönelik tavrı ve sunduğu imkanlar, ahenk sürecinde belirleyici rol oynar.

Yanlış: Otizm, aşılar nedeniyle ortaya çıkar.

Doğru: Bilimsel araştırmalar, aşılar ve otizm spektrum bozukluğu ortasında rastgele bir temas olmadığını tekraren göstermiştir. Bu yanlış inanç, aşı zıddı hareketler tarafından yayılmış olup, aşıların çocukluk çağı hastalıklarına karşı korunmada değerli rol oynadığı gerçeğini gölgelemektedir.

Yanlış: Otizmli bireyler duygusal tabirleri anlayamazlar.

Doğru: Otizmli bireyler, duygusal sözleri ve vücut lisanını anlamada zorluklar yaşayabilirler, fakat bu, onların duygusal reaksiyonları büsbütün anlamadıkları manasına gelmez. Vakitle ve uygun dayanağın sağlanmasıyla, birçok otizmli birey bu hünerleri geliştirebilir.

Yanlış: Otizm sadece çocuklarda görülür ve yetişkinlikte geçer.

Doğru: Otizm, hayat uzunluğu süren bir durumdur. Otizmli çocuklar, otizmli yetişkinlere dönüşür. Lakin, uygun müdahaleler ve takviyeyle, otizmli bireyler yetişkinlikte de başarılı ve tatmin edici bir ömür sürdürebilirler.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.