Konak –Bornova ortasını 10 dakikaya düşürecek Onat Tüneli şantiyesindeki çalışmaları inceleyen Lider Tugay, “İzmir trafiğine nefes aldıracak tarihi proje öncelikli işlerimizden biri. Bu tünel açıldığı vakit Yeşildere ve Ankara caddelerinin yanı sıra İzmir trafiği de rahatlayacak. Üstümüze düşeni yapıp, tüneli mümkün olan en kısa vakitte açacağız” dedi.
Şehir trafiğini rahatlatacak yatırımlara yeni devirde öncelik vereceklerini vurgulayan İzmir Büyükşehir Belediye Lideri Dr. Cemil Tugay, mesaisine sabah erken saatlerde Onat Tüneli şantiyesinde başladı. Kent içi ulaşıma nefes aldıracak tarihi projeyi yerinde inceleyen İzmir Büyükşehir Belediye Lideri Dr. Cemil Tugay, tünel içinde ve ilişki yollarında eş vakitli yürütülen çalışmalar hakkında bilgi aldı. Lider Dr. Cemil Tugay’ın şantiyedeki incelemelerine İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Çağatay Güç, İzmir Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi yöneticileri ve yüklenici firma temsilcileri eşlik etti.
4 ay sonra ışık görünecek
2,5 km’lik kısmı tünelden oluşan 8,3 kilometrelik alternatif yolun, Konak-Bornova ortasını 10 dakika indireceğini tabir eden Lider Tugay 4 ay içinde tünel hafriyatlarının sona ereceğini ve ışığın görüneceğini müjdeledi.
Buca ile Bornova’yı kesintisiz birbirine bağlayacak proje, yalnızca İzmir’in değil Türkiye’nin de belediye kaynaklarıyla yapılan en uzun karayolu tünelini kapsıyor.
Tugay: “Çalışmalar 7 gün 24 saat sürüyor”
Başkan Tugay, birinci olarak Buca Bornova Tüneli’nin Onat Caddesi girişinden tünel hafriyat noktasına ilerleyerek çalışmaları inceledi. Akabinde tünelin Altındağ girişine giden Lider Tugay, temas yolları ve sanat yapıları hakkında bilgi aldı. İncelemenin akabinde açıklama yapan Lider Tugay, “Bu tünel tamamlandığında İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı birinci karayolu tüneli olacak. 2,5 kilometre uzunluğunda iki tüpten oluşan büyük bir tünel. 2017 yılında başlanmış projeye. Fakat kimi aksaklıklar yaşanmış. Çalışmalarımız şu an tünelin her iki tarafından 7 gün 24 saat süratle devam ediyor. Tünel hafriyatında yüzde 70 düzeyine gelindi. Tünel bittikten sonra elektromekanik işler ile viyadük temasları tamamlanacak” sözlerini kullandı.
“Yapacağımız öncelikli işlerden birisi”
Projenin süratle tamamlanarak İzmir’e kazandırılacağını tabir eden Lider Tugay, “Göreve başlar başlamaz, bu tünelin bir an evvel bitirilmesi için üzerimize düşeni yapacağımızı söz ettim. Bu niyetimde ısrarcıyım ve gerekeni yapacağız. Bu tünel açıldığı vakit Yeşildere, Ankara caddelerinin yanı sıra İzmir trafiği de rahatlayacak. Yapacağımız en öncelikli işlerden birisi. Umuyorum en kısa vakitte hiçbir aksilik yaşamadan tünelimizi bitirip açacağız” dedi.
5 kilometrelik tünelin 3,6 kilometresi tamamlandı
Fen İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında 2 bin 543 metre uzunluğunda çift şerit gidiş ve 2 bin 508 metre uzunluğunda çift şerit geliş olmak üzere 5 bin 50 metrelik tünelin 3 bin 695 metrelik kısmının hafriyatı yapılarak imalatlarda yüzde 70 oranında ilerleme sağlandı. Sağ tüpte bin 854 metre, sol tüpte ise bin 841 metre hafriyat ve tahkimat işlerini tamamlayan gruplar, sağ tüpte 485 metre, sol tüpte ise 239 metre kalıcı temel betonu çalışması yaptı. Tünel giriş ve çıkış bölgesindeki temas yollarını oluşturan köprü, menfez ve toprakarme üzere sanat yapılarının da çalışmaları tüm süratiyle devam ediyor.
3 milyar liralık yatırım
Tünelin yüksekliği 7,5 metre, genişliği ise 10,6 metre olacak. Buca Onat Tüneli, Konak ve Bornova ortasındaki ulaşım müddetini kısaltacak. Konak Tüneli’nden başlayan ve otogar viyadüklerinde son bulan transit 8,3 kilometrelik yolun en kıymetli etaplarından 2,5 kilometrelik Buca Onat Tüneli sayesinde Buca-Bornova rotası başta olmak üzere Yeşildere Caddesi’ne alternatif oluşturularak bölgedeki trafik yoğunluğu azaltılacak. Yolcular, Konak Tüneli’nin akabinde Homeros Bulvarı üzerinden tünellere girerek, otogar viyadükleriyle direkt çevreyoluna bağlanmış olacak. Böylece Konak, Balçova, Çeşme, Urla üzere ilçelerden kent trafiğine girmeden Bornova, Karşıyaka üzere İzmir’in kuzeyindeki ilçelerin yanı sıra İstanbul ve Ankara yoluna bağlanılabilecek. Projenin yeni fiyatlarla yatırım maliyeti ise 3 milyar TL.
En uzun tünel
Buca Ufuk Mahallesi ile Bornova Çamkule ortasında tamamlanacak 2.5 kilometrelik derin çift tüp tünel, tıpkı vakitte “tamamı kent hudutları içinde olan en uzun karayolu tüneli” olma özelliğini taşıyacak. İzmirlilerin hala kullanmakta olduğu Bayraklı 1 Tüneli 320 metre, Konak Tüneli bin 674 metre, Bayraklı 2 Tüneli ise bin 865 metre uzunluğunda.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.