505’i Türkiye’den olmak üzere dünya genelinde toplam 14 bin 500 kişinin katıldığı araştırmaya nazaran tüketicilerin yüzde 63’ü, çevresel hassaslığa sahip ambalaj üreten markaları daha fazla tercih edeceğini belirtiyor.
Tüketim yaklaşımlarına yönelik çarpıcı sonuçları ortaya koyan “Tetra Pak Sürdürülebilir Ambalaj Araştırması”, 29 ülkede yapıldı. Türk tüketicilerin yaklaşımını da tahlil eden kapsamlı araştırma, 14 bin 500 bireyle gerçekleştirildi.
Araştırmaya nazaran tüketicilerin büyük kısmı, konutlarındaki besin israfını azaltmak için tahlil arayışı içerisinde. Bu kapsamda tüketicilerin yüzde 82’si, çevresel meselelerin kritik kıymete sahip olduğunu düşünüyor. Çevresel manada en fazla kaygı duyulan bahisler ise etraf kirliliği, ormansızlaşma ve bilinçsiz arazi kullanımı, su kıtlığı, doğal kaynakların tükenmesi, global ısınma/iklim değişikliği, besin israfı olarak sıralanıyor.
Gıda israfını önlemenin yolları ön plana çıktı
Araştırmaya katılan tüketicilerin görüşlerine nazaran yüzde 46’lık kesim, geri dönüşüm için atıkları ayrıştırıyor. Yüzde 44, kendisi ve/veya ailesi tarafından israf edilen yiyecek-içecek ölçüsünü azalttığını belirtiyor. Yüzde 36’lık kesim ise geri dönüştürülmüş gereçten üretilen ambalajları daha fazla tercih ediyor. Tüketicilere nazaran besin israfını önlemenin mümkün en önemli tahlilleri; ambalajlarda akıllı işlevlerin bulunması, örneğin daha kolay boşaltılabilmesi, daha kolay ambalajların geliştirilmesi, eserlere daha uzun raf ömrü sağlayan ambalajların tasarlanması, inançla açılıp kapatılabilen ambalajlar geliştirilmesi, her eserin farklı boyutlar seçeneğinde sunulması olarak öne çıkıyor.
Tüketiciler, birden fazla kullanılabilen ambalajların yaygınlaşmasına sıcak bakıyor
Tüketicilerin yüzde 60’ı plastikleri, yüzde 56’sı kartonları geri dönüşüm için ayırıyor. Ambalaj özelinde baktığımızda tüketicilerin yüzde 65’i cam şişeleri, %60’ı plastik şişeleri ve %46’sı teneke kutuları geri dönüşüm için ayırıyor. Tüketicilerin yüzde 63’ü, çevresel manada hassas bir ambalaja sahip eserler üreten markaları daha fazla tercih edeceğini belirtirken, yüzde 87’si ise birden fazla kullanılabilen ambalajların yaygınlaşmasını olumlu kıymetlendiriyor.
Karton ambalajın güçlü yanları da araştırmada yer aldı
Araştırmada yer alan bir çarpıcı bilgi de tüketicinin marka tercihinde markanın etrafa hassas bağlantısının yeri konusunda oldu. Bu kapsamda tüketicilerin yüzde 86’sı, bir markanın çevresel mevzular hakkında konuştuğu takdirde eserlerini satın almaya daha istekli olacaklarını söylüyor. Tüketicilere nazaran karton ambalajın etrafa hassaslık bakımından öteki ambalaj çeşitleri manasında güçlü yanları ise kolaylıkla ezilip atık hale getirilebilir olması, biyoçözünür olması, geri dönüştürülmüş gereçten üretilebiliyor olması, biyoçeşitlilik üzerinde olumsuz tesirinin düşük olması, bitki bazlı gereçle üretilmesi olarak sıralanıyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.