Asya’dan Avrupa’ya Demir İpek Yolu hayalinin gerçekleşmesi için 2019 yılından bu yana ülkeler ortası kıymetli mutabakatlara ve taşımalara imza atan, 2022 yılında öbür taşıma modlarını da faaliyet alanına dahil ederek tüm taşıma modları ile lojistik bölümünün kıymetli bir aktörü olan Pasifik Eurasia, orta koridor ve Kalkınma Yolu gelişmelerini yakından takip ederek maksat büyütürken, bu yıl net periyot karını da yüzde 125 artırdı.
Pasifik Eurasia 31.12.2023 tarihli enflasyon muhasebesi uygulanarak düzenlenmiş bilançosunu dün (30 Nisan 2024) açıkladı. KAP’ta yayımlanan bilançoya nazaran Pasifik Eurasia’nın net devir karı 2022 yılına nazaran yüzde 125 artış göstererek 235 milyon TL, cirosu ise 710 milyon TL olarak gerçekleşti. Kelam konusu devirde öz kaynakları yüzde 578 artışla 1,1 milyar TL’ye yükselen Pasifik Eurasia’nın 2023 yıl sonu itibariyle toplam faal büyüklüğü ise yüzde 97 artışla 1,6 milyar TL oldu.
“Hedefimiz şirketimizi demiryolu nakliyatını merkeze alarak büyütmek”
Pasifik Holding CEO’su F. Nusret Dur, dünya genelinde lojistik bölümünde demiryolu nakliyatına büyük bir talep olduğunu söyledi. Ülkemizde demiryolu yük nakliyatının memleketler arası taşımalardaki hissesinin yüzde 1 düzeyinde olduğunu belirten Nusret Dur, “Türkiye’de bu oranı en kısa vakitte yüzde 5’e çıkarmak için yatırımlarımıza ve çalışmalarımıza devam edeceğiz. Demiryolu nakliyeciliği son devirde lojistikte en çok konuşulan taşıma modu oldu. Bunun en değerli nedeni ‘Yeşil Lojistik’ kavramı. Karbon ayak izinin azaltılması maksadıyla elektrikli sınırlar üzerinden yapılan demiryolu taşımaları yeşil lojistik kavramının temelini sağlamlaştırıyor. Biz de şirket olarak bu maksada uygun hareket ediyoruz. Avrupa’nın önde gelen farklı demiryolu şirketleriyle iş birliği yaptık. Hacmi artıracak terminal yatırımları dahil ek mutabakatlar için şu anda görüşmelerimiz sürüyor” diye konuştu.
Türkiye’de önümüzdeki periyotta demiryolu altyapı yatırımlarına önemli bir hisse ayrılacağının altını çizen ve kendilerinin de DTİ (Demiryolu Tren İşletmecisi) olarak kendi lokomotif ve vagonlarıyla taşıma yapacaklarını ve bu sayede maliyetlerini azaltacaklarını ve iş hacmini artıracaklarını tabir eden Dur, kelamlarını şöyle sürdürdü:
“Dünyada özelikle Çin ve Avrupa ortasında akan demiryolu yük trafiğinin büyük çoğunluğu kuzey koridor diye isimlendirilen Çin-Kazakistan-Rusya-Ukrayna üzerinden akıyordu. Lakin bölgede devam eden savaş nedeniyle orta koridor değer kazandı. 2019 yılında başladığımız orta koridor taşımaları geçtiğimiz yıl mayıs ayından bu yana kapasitenin artırılması maksadıyla modernizasyon bakım çalışmaları devam eden BTK çizgisinin efektif kullanılamamasından ötürü hacimsel manada düştü. Şirket olarak kesintisiz taşımanın devam etmesi gayesiyle demiryolu karayolu kontaklı olarak, Karadeniz’de Karasu-Samsun-Batum çizgisinde gemimizi kullanarak süreci destekledik. Çok yakın bir vakitte çizginin modernizasyonunun tamamlanacağını biliyoruz ve bu durum Türk Cumhuriyetleri ve Çin taşımalarımızda önemli bir hacimsel artışa dönüşecek. Bunun yanında ülkemizin büyük kurumsal şirketleri ile proje yükleri için görüşmelerimiz, deneme taşımalarımız devam ediyor ve tüm bunlar 2024 yılında demiryolu taşımalarımızın artacağının en kıymetli göstergesidir.”
“2024 yılında da büyümeye devam edeceğiz”
Pasifik Eurasia’nın Türkiye’nin dış ticaretine katkıda bulunma hedefi ile yola çıktığı günden itibaren hem ulusal hem de milletlerarası platformlarda ağır efor gösterdiğinin altını çizen Dur, Asya’dan Avrupa’ya Demir İpek Yolu hayalinin gerçekleşmesi için 2019 yılından bu yana ülkeler ortası kıymetli mutabakatlara ve taşımalara imza attıklarını hatırlattı. 2022 yılında hava yolu ve deniz yolu nakliyatına da girerek tüm taşıma modları ile lojistiğe taraf verdiklerini anlatan Dur, kombine, intermodal ve multimodal taşımacılıkta sektör lideri olma hedefiyle, lojistik bölümüne de bedel katmak için çalıştıklarını söyledi.
Basra Körfezi’ni Irak ve Türkiye üzerinden Avrupa’ya bağlayacak 1.200 kilometrelik ‘Kalkınma Yolu Projesi’nin de Türkiye’nin lojistik üs olması manasında değerine işaret eden Dur, “Bu yeni güzergâh bölgedeki yüklerin Avrupa ve Orta Asya’ya erişiminde kolaylık sağlayacak. Kelam konusu projeyi yakından takip ediyoruz. Avrupa’da yaptığımız yeni muahedeler, başlayan proje taşımaları, doğu coğrafyamızda mevcut iş birliklerimizle birlikte, kilit noktalarda yapılacak terminal yatırımları, yeni kiralamalar sayesinde 2024 yılında da büyümeye devam edeceğiz. Kamunun demiryolu yatırımlarının sürat kazanacağı, ekonomik konjonktürde yılın ikinci yarısı kendisini gösterecek olumlu seyir, yeşil lojistiğe ilginin artmış olması, karbon ayak izinin maliyetlere olan tesiri nedeniyle demiryoluna yönelim üzere tüm faktörler ne kadar yanlışsız bir noktada olduğumuzu gösteriyor. Tüm bu sektörel gelişmeler, şirket olarak yaptığımız mutabakatlar, iş birlikleri, DTİ ve terminal yatırımları ayrıyeten BTK çizgisindeki modernizasyon çalışmalarının da tamamlanmak üzere olması sayesinde hem ciro hem de karlılık manasında önümüzdeki devirlerde amaçlarımıza ulaşacağımıza inancımız tamdır” diye konuştu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.